fredag 3 juli 2009

Nybakat

Flera veckor sen jag sist skrev ett inlägg i min pysselblogg. Det betyder inte att jag legat på latsidan med pysslandet, utan istället har jag flera projekt på gång. Jag både målar om, bakar och virkar just nu. Tilda-ivern går i vågor och just nu har jag tagit en paus från symaskinen.
.
Idag blev det bakat nånting gott till helgen. Fick en ny bakbok med posten som jag hade beställt och måste ju pröva ett recept genast. Boken verkar vara proppfylld med smarriga recept av alla de slag.
.
Receptet hette Sega marängrutor med russin. Sätter inte ut receptet denna gång, för då bryter jag väl mot nån kopieringslag, men jag kan tala om att kakorna var goda. Själv vågade jag bara smaka en liten bit p.g.a. mina svåra gallbesvär. En redig vecka ännu och då slipper jag på operation.
.
Har en skön helg!

Inga kommentarer: