tisdag 8 september 2009

Virkad krona

Nej, jag skall inte inte gifta mig... (jag är ju redan gift), men när jag hittade en gammal beskrivning på en virkad brudkrona bland min mammas mönster måste jag bara försöka göra en sån. Troligen blir den ett prydnadsföremål nånstans. Äldre dottern var i alla fall överförtjust i den efter att jag sydde fast rosa pärlor.
Den blev inte lika hög som det stod i mönstret, men helt nöjd är jag med den så här. Om nån har intresse av mönster kan jag nog dela med mig.
.
.
Jag stärkte den ovanpå en flaska som jag täckt med plastfolie. Stärkelsen gjorde jag av socker och vatten, en delar socker & en delar vatten och det funkade riktigt bra.
.
.

Ha det bra i det fina höstvädret!

5 kommentarer:

Käranån sa...

Hej!
Jag har oxå mönster på virkade brudkronor, det är en bok från 60-talet tror jag. Din krona är jättefin med prismor i, sen var det en bra ide´att stärka den på en flaska! 60- och 70-talet börjar komma tillbaka...

Britt sa...

Vilken söt! Såg att du har gjort luffarslöjd också; vad du är duktig!
Kul att du vill va med i min utlottning!

Kram britt

Anonym sa...

Hej! Såg kronan du virkat, mycket fin! Skulle väldigt gärna vilja ha mönstret.. Har du tid och lust får du gärna maila om detta! MVH Karolina
karolina_palmhager@hotmail.com

Ida sa...

Hej. Sitter och letar efter mönster på virkade kronor och hittade till dig och din söta krona. Jag skulle gärna vilja ha mönstret om jag kunde få det!

Hälsningar Ida
underneath89@hotmail.com

Mandas Mirakel sa...

Hej! Jag vill väldigt gärna ha mönstret på den fina kronan! (såhär några år senare...) Hoppas att du har kvar det! Min dotter skulle uppskatta det mycket :)
amanda.almqvist@gmail.com