söndag 19 april 2009

Nyttigheter för små flickor

Vi har tillbringat en hel helg inomhus med flickorna p.g.a. förkylningen. Nu har det krävts en hel del aktivitet för storasyster för att hon inte skulle klättra upp efter väggarna. Hittade Brio barnvävstolen i mina gömmor där den legat i ca. 10 år. Minns att jag fyndade den på loppis då för 5 mark! Nu kom den till användning. Här produceras mattor till dockskåpet på löpande band, eller kanske de blir till täcken åt Bratzen och Petshoparna! Storasyster gillar att väva och jag har också fått hjälpa till. Nu har mina gamla garnstumpar haft en rykande åtgång.
.
.
Jag blev också inspirerad att göra egna kläder till Barbie och Bratz för en tid sen. Virkade denna klänning på nolltid från ett mönster som jag hittade här:
.
.
Sen hittade jag denhär ljuvliga sidan:
http://www.stickatillbarbie.se/
Hmm... här ska man vara duktig att sticka och tidskrävande arbeten verkar det handla om. Men vad gör man inte för sina älskade små flickor?

Inga kommentarer: