lördag 1 augusti 2009

Bostadsmässan

Idag får det bli ett inlägg om inredning. Vi har nämligen varit på resa en vecka och besökte bl.a. bostadsmässan i Valkeakoski. Alltid lika intressant att se de nyaste trenderna. Det negativa med såna här tillställningar är mängden med folk, det är svårt att fota när nån alltid står i vägen.
.
Fina vardagsrum som föll mig i smaken.
.
.
Mysiga kök.
.
.
Gillar spegeln ovanför denhär sängen.
.
Mika Kallio ska sova i denhär sängen som stod mitt på golvet, ett trevligt sätt att avgränsa rummet. Hans hus hade också den högsta kostnadsberäkningen, nånting kring 821000€!
.
Hans dotters söta rum.
.
.
Jag blev inspirerad av alla fina väggmålningar som fanns överallt. Vad sägs om detta fina musikrum. Om jag nångång får ett eget piano vill jag ha en sån g-klav målad ovanför.
.
Fågelsång ovanför sängen.
.
Denna målning fanns i ett barnrum med små foton placerade på grenarna, säkert ett släktträd.
.
Till sist vill jag visa lite speciella lampor. Vad sägs om dessa två skapelser gjorda av buntband (Heter det så på svenska? Nippuside på finska.)
De var riktigt fina när de väl var upplysta!
.
.
Eller vad tycks om denna skönhet! Gjord av papiljotter!
.
Nu får man börja planera för nåt nytt att pigga upp hemmet med. Idéer finns, bara den rätta inspirationen skulle infinna sig.


Inga kommentarer: