fredag 17 december 2010

Vimsiga tomteflickor

Hej mina vänner!
Tänka sig att det bara är en vecka kvar till julafton. Hos oss skall vi dock före jul hinna med ett födelsedagskalas. Storasyster är nämligen född tre dagar före jul på självaste vintersolståndet. Nu blir hon hela 10 år och inkommande helg ska det vara kalas för både kompisar och släkt och vänner. Roligt, men mycket att stå i innan allt är klart.
.
Pyssla har jag inte hunnit med på länge, men dessa två vimsiga Tilda-tomteflickor har jag inte visat här tidigare. Sydde dem redan tidigt i höstas när jag hade bättre med tid.
Ganska vimsiga och bortkomna ser de ut att vara där de sitter på sin hylla i tamburen...
...och önskar alla besökare en riktigt God jul!
.
Något inlägg ska det nog bli här ännu innan jul hoppas jag.
Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg - fjärde advent!


9 kommentarer:

Moster och jag sa...

Söta Tilda-tomteflickor.
Grattis till dottern som blir 10 år. Säkert mycket att stå i med, då ni skall hinna med kalas före julhelgen.
Ha det bra! kram!!

Livet på Vestergård sa...

Du har verkligen mycket att göra som ska ha kalas också innan jul.
Grattis till 10 åringen!
Härliga tomteflickor du har.
Kram Kicki

Gudrun sa...

Fina tomteflickor. :)
Ja, då har du fullt upp hör jag. Lycka till med alla förberedelser och kalas.
Önskar dig en fin helg.
Kram

Lyckoslanten sa...

Här i huset har sönerna haft det sista kompiskalaset som tio-åringar. Viktigt att få fira! Vimsiga i positiv bemärkelse är dina Tildor. Mina elever har sytt så fina Nissejenter också. Ha en skön fjärde advent du med! ♥

alegni sa...

så fina de är!
hoppas den blivande tioåringen får ett trevligt kalas. mor ska ta det lugnt så hon inte tröttar ut sig och inte orkar upp ur sängen på självaste julaftonen...
kram

Nette Cecilia sa...

Så härligt vimsiga nissejäntor ,kram Nette

Margot sa...

Så fina och mysiga tomteflickor! Inte illa att hinna med ett kalas innan julen, inga fritids problem då ;o)) Stort grattis till 10 åringen!!
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Margot

Snäckskalsdalen. sa...

Sötvimsiga är dom i all fall!
Agneta kram

Black Iris sa...

Visst har man lite mindre med tid till pyssel i dessa dagar så vilken tur att du gjorde de fina tomteflickorna så tidigt.
Ha en fortsatt skön helg.

Kram Maidi