måndag 9 april 2012

En solig och vintrig påskhelg

Hejsan!
Här har vi firat påsk i ett ganska kyligt väder. Jag har haft ledigt en hel vecka och visst har det varit skönt att vila upp sig ordentligt.
Påskbrasor är en av traditionerna vi har i våra trakter. I år besökte vi en brasa som vår granne hade ordnat. Största delen av byborna var där, roligt!

Påskhäxor och påskkaniner färdades runt på lördagen och blev belönade med en massa godis. 
Här är mina egna små godisråttor!

En ny Tilda-kanin har jag hunnit sy. Han har fått äran att vakta flickornas påskägg så inte deras snåla mamma kommer ock knycker godis! ;-)

Hoppas vintern börjar ge vika nu. Några veckor kvar till första maj och då tänkte vi inleda husvagnssäsongen.


4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

så fina påskhäxor ,en traditionell påsk ser jag ,nu blir det nog bara värmegrader fram över ,kramar ,Nette

Lyckoslanten sa...

Det var en riktig påsk det där! Husvagnssäsonens början lystrar jag också till! ♥

Moster och jag sa...

Härlig påsk ni haft med brasa, påskhäxor och påskkaniner. Riktigt som det skall vara. Och mycket snö har ni också, här har vi haft barmark.
Och endast tre påskhäxor besökte oss.
Kram Maj-Gun!

Livet på Vestergård sa...

Så söta påskhäxor och harar. Påskbrasa såg jag bara på avstånd den här påsken. Skönt har det varit med lediga dagar och god mat har vi njutit av. Nu är det dags att återgå till vardagen.
Kram Kicki