söndag 29 mars 2009

Vide

Jag har varit på videkurs i helgen. En kurs som jag deltagit i många gånger förr och börjar ha ett ganska brett kunnande i vid dethär laget. Det är ett intressant material att arbeta med speciellt nu på våren när det är färskt. På en kväll och en dag hann jag tillverka tre produkter, två korgar och en blomampel att ha på väggen.

Den lilla korgen har jag gjort åt flickorna. Tänkte den vore söt åt en liten påskhäxa. Korgen med två öron får bli en ytterkorg åt en blomma.

*
Den lilla blomkorgen har jag tillverkat från början till slut av vide, även bottnen. Här var det tekniken jag ville lära mig. Inte lätt och inte perfekt som de köpta korgarna. Fattar inte att de kan vara så billiga som de är efter allt slit jag haft med denna.
*

Barnens korg sydde jag blomfoder i så att påskgodiset ska hållas på insidan.
*

Färdiga arbeten och jag är riktigt nöjd!


Den tredje saken, blomampeln får tålmodigt vänta på varmare dagar. Då ska den prydas av blommor vid vår hjälpköksdörr.
*


Visst är jag nöjd med den också.

Inga kommentarer: