tisdag 1 maj 2012

Sköna maj välkommen!

 Äntligen är den ljuva maj här och vi har fått njuta av en solig ledig dag, dock med mycket kalla vindar. Vi drog iväg på första maj-utflykt som hör till traditionerna. En liten bit från oss ligger en gammal bro som klassas som fornlämning och får ej röras. Området är otroligt vackert och bäcken rinner ut till en liten "sjö" där bland annat mina äldre syskon simmat när de var små.  
 I en lada en bit från bron satte vi oss i öppningen och njöt av solen, drack mjöd och åt struvor. Det är äkta första maj det! Blåsippor hittas inte vilda hos oss, men nu blommar de så vackert i min blomrabatt.
Min rygg börjar bli sådär - får duga och nu är det gubbens tur att klaga på ond rygg. Gården har vi börjat kratta så smått och trampolinen har satts fram. En ny anskaffning är en sk. spindelgunga. Även jag har testat den och måste medge att det var en angenäm gunga där jag gärna vill ligga och drömma i sommar!
.
Detta är mitt inlägg nr 200 i denna blogg! Låter mycket i min bloggvärld, eftersom jag inte skriver så ofta, men det har jag hunnit med under 3,5 år.

Njut av våren!

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken fin dag ni haft och det är roligt med traditioner!
Kram Eva

Moster och jag sa...

Trevligt med första maj-utflykt.
Det var kanske inte det allra varmaste vädret... men solen sken i alla fall.

Kram Maj-Gun!

Snäckskalsdalen. sa...

Ljuvlig dag och idag är det lika fint här igen, jag njuter och njuter!
Agneta kram