söndag 10 januari 2010

Vintervyer och Tilda prinsessor

Vilken underbar vinterdag vi haft idag. Äntligen har det blivit lite varmare så jag var på en promenad i solskenet och hade kameran med mig. Det är så vitt och vackert att det nästan gör ont. Det börjar likna de vintrar jag minns från barndomen. Då var det alltid massor med snö. Här är ett par vyer från min promenad.
.

.
.
Som jag tidigare skrev har jag haft några Tilda projekt på gång igen. Idag blev två änglaprinsessor klara. Frågade storasyster vad de skall heta och hon sa genast utan att tveka Victoria och Madelene. Hi,hi... de får väl heta det då!


.
Få se vad nästa projekt blir. Har en Tilda kropp färdig sydd utan kläder än. Vet inte vad den skall bli, men inte en prinsessa i alla fall. Har också inhandlat garn som jag tänkt sticka nånting av. Jättelänge sen jag stickat nåt så det skulle också vara roligt. Nu har jag visserligen min arbetsvecka inkommande vecka och då brukar jag inte pyssla så mycket på kvällarna. Har nämligen förmånen att jobba bara varannan vecka!
.
Njut av den vackra vintern ni som har möjlighet!
.
Kramar

4 kommentarer:

Louise sa...

Vickan och Madde är så söta i sina prinsesskronor! var har du förresten köpt kronorna? Ha en skön vecka, trots att det blir jobb! :O)

AnnHelen sa...

Oj så fin prinsessona, tu er så dukti!! Hahahaa, noo fick ja ett gott skratt av kommentare din, Aleksis flickvän...hedee lever ja läng på :p
Ha de gott,
kram -A-

Bea sa...

Oj, så fina prinsessor och vad många som verkar pyssla med dessa söta Tildänglar!
Samma väder verkar råda över hela vår Nord och det är sååå vackert och jag hoppas få njuta av sol och en härlig vinterpromenad i morgon på min lediga dag!
Roligt att finna dig och din blogg!
Ha det gott! /Bea

Birgitta sa...

Jag ser att vädret är soligt och fint i vårt östra grannland också. Allt känns så mycket roligare när solen skiner och tempen går uppåt.
Ha det gott.
Kramis Birgitta