tisdag 30 mars 2010

Tillökning i familjen

Ja, vi har faktiskt fått tillökning till oss. Inte jag då, bevare mej väl :o , men familjen Kanin har utökats med två små ungar. Passligt nu strax före påsk "föddes" de.
.
Herr och Fru Kanin har ju suttit i tamburen på en hylla förr, men där blir det nu för trångt. Vart jag skall placera familjen vet jag inte ännu.
.
Roligt att det är påsk efter några dagar. Vi har ju redan "tränåtisdan" som den heter hos oss. Vet att det finns en massa olika namn på dagarna i påskveckan. Vad kallar du dem för?
Här har vi:
*Moli-måndan (mulen-måndag)
*Tränå-tisdan (tran-tisdag)
*Ask-onsdan
*Skärtorsdan
osv...
.
Ha en bra kväll!
.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Monica!
Vilken söt kaninfamilj:)

De där namnen på dagarna i påskveckan har jag inte hört talas om tidigare, kul att lära sig nått nytt!

Önskar dig en trevlig påskvecka!

Kram Jenny

Lotta i S-vall sa...

Men himmel vikken härlig familj :)

Kuliga namn på påskveckan.

Önskar er en riktigt fin påskhelg

Kram kram

Marita sa...

hej! hittade in till bloggen din och här var det då fint.
Tildafigurerna du sytt är så vackra!
~Marita~

alegni sa...

vilka söta ungar ni "begåvats" med :)
jag har inte alls hunnit med påsken i år... men det kommer väl fler möjligheter hoppas jag :)

Livet på Vestergård sa...

Så söt kaninfamilj ni har :)
Skönt med lite extra ledigt över påsken!

Käranån sa...

Vilken fin tillökning ni har fått i huset!
Vi säger: Krååkmååndajin, trenotiisdajin och askonsdajin :))
Glad Påsk!

Anelias hantverk sa...

Grattis till små gulliga kaninerna!
Så roligt du ville vara med i mitt lotteri!
Önskar dig en riktigt mysig påskhelg!