torsdag 1 april 2010

Glad Påsk!

Nu är allt i sin ordning att börja fira påsk. Inget märkvärdigt firande blir det, bara vara hemma och njuta av lediga dagar och äta god mat. På lördag skall barnen förstås vara påskhäxor och på kvällen skall vi ha påskbrasa.
.
Gjorde lite påskfint på köksbordet. Björkriset har fått fina mössöron lagom till helgen.
.
Måste plocka fram mina mina Tilda-äggvärmare som jag sydde ifjol.
.
I vardagsrummet flyger denna häxa. Henne hittade jag bland min pappas påsksaker och måste rädda henne innan hon blir förstörd. Det är nämligen mitt påskpyssel från klass 1! Börjar bli ett antal år sedan.
.
Nåja alla vänner, nu skall jag väl polera kaffepannan, söka reda på katten och starta kvasten så syns vi på Blåkulla på lördag! :-D
.
Önskar er alla en riktigt

GLAD PÅSK!

15 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej i PÅSK stugan:))))

Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

Påskkramar
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Påskbrasa det saknar jag, det hade vi alltid förr.
Önskar dig och din familj en fin och Glad Påsk.
Stor kram
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Hej! Va fint du har gjort det! Jag tittade på de där Tilda äggvärmarna här om dagen - i boken alltså - och tänkte om jag skulle hinna sy, men nej! Ser bra ut hos dig! No chance att jag skulle hitta pyssel från åk 1. Värdefullt för dig! Glad Påsk! ♥

Unknown sa...

my best wishes for a Happy Easter!

alegni sa...

kikar in och önskar er en glad påsk (igen)!

Livet på Vestergård sa...

Så fina Tilda äggvärmare! Tänk att du har påskpyssel från äk 1.Det får du vara rädd om!
Ha en riktigt avkopplande och fin påsk!

NeMa Design sa...

Vi syrror önskar dej en Glad Påsk,
och kör lugnt på kvasten.
NeMa Design/Nettan

Lotta i S-vall sa...

Tusen tack för hälsningen :)
Jätte gulligt av dej

Men tyvärr syns vi inte denna påsk heller.
Vi på jobbet åkte igår o kom hem idag.
Lite annat att göra men jag hoppas vi syns nästa år.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram kram

Wilhelmiina sa...

Hej!

Ihana blogi sinulla ja kaikki tildailut on aina aivan ihastuttavia. Teen itsekin paljon.

Glad Påsk!
Wilhelmiina kotiliesi blogista

Louise sa...

Glad fortsättning på påskhelgen!! Dina Tilda-äggvärmare är så söta!

Jenny sa...

Hej Monica!

Hoppas snön smälter bort hos er oxå snart!
Vilka fina påskbilder, kul att pyntet du gjorde i ettan finns kvar:)

Kraam Jenny

Hanna sa...

En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
kram
Hanna

Vform sa...

Hej Monica!
Jättefin blogg du har ... har kollat runt en del och kommer gärna igen :)
Roligt att du vill vara med i tävlingen ... du hann nog ;)

Fortsatt fin vecka till dig!
Mvh. Vivan

Sköna o Gröna Ting sa...

Hoppas solen lyser på dig idag.., våren är på G!!!!!
Själv så asar jag fram ALLA vinterkläder inför vår skidsemester, vi beger oss 110 mil uppåt i landet och balanserar på skidor i en vecka så våren får dröja ett tag till för min del:)))

Hoppas din vecka blir FANTASTISK!!!!
Kram
Marianne

Moster och jag sa...

Trevligt då du ville vara med i vår tävling. Härlig blogg du har! Det är första gången jag är in och kikar men kommer gärna igen.

Ha det gott!!