söndag 28 augusti 2011

Veneziaden - Farväl sommar!

Hej mina bloggvänner!

Nu är sommaren slut på riktigt, veneziaden är firad under ett varmt och vackert veckoslut vid husvagnen.

I vattnet var det 20 grader ännu, så det gick till o med bra att simma utan bastu. Förutom lekande, gungande, solande och badande roade vi oss med ett marknadsbesök in till byn där vi har vår vagn. Några större fynd gjordes inte i år. Vid campingen avgjordes den årliga dragkampen och som vanligt vann barnen/ungdomarna över de starkaste karlarna! :) Heja storasyster!



På kvällen fyllde campingen av MASSOR av lampor, ljus, marschaller och facklor i alla de färger när alla caravanare hade egna. Campingen bjöd på ett fint fyrverkeri. Allting så vackert att det nästan gjorde ont.

Farväl fina caravansommar, fast vagnen har vi kvar där ännu hela september!

Sist i detta inlägg måste jag klämma in nånting somrigt som jag inte hunnit visa förr. Som många andra har även jag sytt min egen Cath Kidston-sommarväska. Tyget var ju färdigt klippt med i boken så det var ju barnsligt lätt att knåpa ihop den. Väskan har jag använt flitigt hela sommaren, men i och med att sommaren är slut nu skall den få gå i ide fram till nästa vår.

Solong! Ses i September! :)


6 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Ser bra ut på ert campingställe och visst är det litet vemodigt när det tar slut! Men inte riktigt ännu...
Så trevligt att du nu också har en sån väska! Ha det gott i veckan! ♥

Nette Cecilia sa...

Härligt veckoslut du hade ,har beställt den där boken också ,kram Nette

Livet på Vestergård sa...

Det blev åtminstone en somrigt avslutning :)
Härlig väska det där!

Annelis hantverk sa...

Underbar väska du sytt!
Härligt veckoslut det varit i år och visst ska det få hålla på litet längre innan höstrusket är här!
Ha det bra!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara sommarbilder och så har ni den fina sommaravslutningen, det är något man borde ta efter!
Agneta kram

Moster och jag sa...

Härliga bilder från Veneziaden. Det var nog en riktigt härlig helg.
Hos oss började det blåsa ganska hårt redan på kväll men ljumt var det.
Kram Maj-Gun!